Gradski prevoz u Nišu od 1. jula postaće potpuno besplatan za sve korisnike – kako za građane Niša, tako i za posetioce iz drugih mesta i turista i to za sve tri zone. Ovu vest potvrdio je danas gradonačelnik Dragoslav Pavlović.
„Po prvi put u istoriji Niša imamo situaciju da gradski prevoz bude u potpunosti besplatan. To se neće odnositi samo na građane koji žive u Nišu, već će važiti i za sve one koji dođu iz drugih opština ili iz inostranstva. Nećemo naplaćivati ni turistima, jer smatramo da gradski prevoz mora biti dostupan svima pod jednakim uslovima“, izjavio je Pavlović.
Finansiranje bez dodatnog opterećenja za grad
Gradonačelnik je naglasio da ova promena neće podrazumevati dodatna sredstva iz budžeta grada, već će Grad Niš nastaviti da izdvaja dosadašnji iznos namenjen subvencijama za javni prevoz – milijardu i 250 miliona dinara godišnje. Preostalih milijardu i 250 miliona obezbediće Vlada Republike Srbije, čime će se nadoknaditi dosadašnji prihod od prodaje karata, koji će ovim modelom prestati da postoji.
„Zajedno sa Vladom, obezbedili smo finansijski model koji neće opteretiti građane. Naš deo subvencija ostaje isti, a ostatak dolazi iz državnog budžeta. Tako građani više neće plaćati karte, a prevoznici neće ostati bez svog prihoda“, objašnjava Pavlović.
Dodaje i da će, u skladu sa ugovorima koji su već ranije zaključeni, doći do postepenog povećanja iznosa koji se izdvaja za subvencije u narednim godinama, ali uz podršku nadležnih ministarstava.
„Već sledeće godine iznos će biti nešto veći, a uvećanje će se nastaviti i do 2027. godine. To je predviđeno još 2020. kada je potpisan aktuelni ugovor. Ipak, važno je napomenuti da ni tada građani neće snositi dodatne troškove“, navodi on.
Studija javnog prevoza i nove linije
Pored finansijske reorganizacije, grad započinje i izradu nove studije javnog prevoza, koja će dati jasne smernice o tome koje linije i stanice su neophodne, kao i gde su potrebne izmene u skladu sa urbanističkim razvojem.
„Grad se širi, nastaju nova naselja, a trenutni sistem javnog prevoza nije dovoljno fleksibilan da se brzo prilagođava tim promenama. Ovom studijom ćemo omogućiti da se linije i stanice mogu menjati u skladu sa potrebama građana i razvoja grada“, kaže Pavlović.
U tenderskoj dokumentaciji za prevoznike predvideće se mogućnost prilagođavanja trasa i stajališta tokom trajanja ugovora, što do sada nije bilo moguće zbog rigidnih uslova.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Šta će biti sa kontrolorima?
Jedno od najčešćih pitanja koje je ova odluka izazvala u javnosti tiče se zaposlenih kontrolora – da li će oni ostati bez posla sada kada se karte više ne naplaćuju?
Pavlović tvrdi – niko neće biti otpušten.
„Kontrolori su važan deo sistema i biće preraspoređeni na druge poslove. Neko će morati da prati stanje autobusa, broj korisnika, tehničku ispravnost vozila i druge logističke aspekte. Takođe, deo njih će biti angažovan u Gradskoj upravi za komunalne delatnosti“, objasnio je on.