Početkom jula će aktuelna uprava “Aerodroma Srbije” na čelu sa direktorom Mihajlom Zdravkovićem otvoriti novu zgradu Aerodroma “Konstantin Veliki“ u Nišu, a to je istorijski trenutak nakon uspeha koji je postiglo rukovodstvo iz davne 1986. godine. Nova zgrada će prema rečima direktora Aerodroma Srbije Mihajla Zdravkovića biti biti još jedan od simbola Niša.
Često se u Nišu čuje da ste vizionar niškog aerodroma, da li je došao trenutak da svi budemo ponosni?
“Baš smo blizu, uskoro otvaramo novu zgradu i otvaranje će biti na ponos Nišlija. Radi se o zaista vrednom projektu da Niš sutra ima aerodrom kakav zaslužuje i bude na nivou značajnih evropskih gradova. Uloženo je nešto više od 10 miliona evra za samu građevinu, oko 5 miliona evra za opremu i oko 17 miliona evra za infrastrukturne radove.”
Uređenje i opremanje nove terminalne zgrade na Aerodromu “Konstantin Veliki” u Nišu privode se kraju. U toku su i radovi oko samog objekta. Niš će uskoro imati još jedan simbol kojim će se ponositi. Aerodrom će uvek biti na strani Nišlija jer ljudi su nam najvažniji.”
Hajde da se vratimo na neke ranije godine, kada je počeo razvoj aerodroma u Nišu?
“Godina 2014. je vreme početka razvoja niškog aerodroma. Te godine sam bio gradski većnik zadužen za razvoj. Te godine smo u Belgiji dogovorili prvi ugovor niškog aerodroma sa nekom niskotarifnom avio kompanijom. U pitanju je bio Wizz Air, potpisan je ugovor, poleteo je prvi avion i krenula je decenija razvoja. Sa radošću se sećam pregovara u Briselu, Liježu. I evo nas danas na korak od ostvarenja jedne vizije.”
Šta se očekuje sa otvaranjem nove zgrade aerodroma u Nišu iz ekonomskog ugla?
“Država je uvek bila uz nas, pomaže aerodrom, ranije je aerodrom imao subvencionisane linije od strane Grada Niša, iako aerodrom ne koriste samo Nišlije, već i ljudi iz čitavog regiona južne i istočne Srbije, ali i šire. Često se čuje da će troškovi biti veći, ali to je površno sagledavanje jer će otvaranjem nove zgrade i prihodi biti daleko veći od usluga koje nisu avijacijske, kao što je npr. komercijalno izdavanje prostora, a to će u konačnom samo pomoći finansijsku situaciju preduzeća. Mi ćemo i te kako razvijati aerodrom i u funkciji privrede.”
Kakva je trenutna situacija sa letovima na niškom aerodromu?
“Lepa je vest da je u Nišu prošle godine zabeležen rekordan broj putnika. Ugovori sa svim avio kompanijama ove godine produženi su novim višegodišnjim ugovorima pod istim uslovima. Leta 2018. godine pre preuzimanja aerodroma od strane države bilo je ukupno 9 destinacija i 18 nedeljnih letova u organizaciji niskotarifnih avio kompanija. Tokom ove sezone imaćemo 6 destinacija i 17 nedeljnih letova, a to je samo 1 manje i to se desilo pre svega zbog privremenog ukidanja 3 destinacije (7 nedeljnih letova) kompanije Wizz Air zbog problema sa motorima njihovih aviona i samo je to razlog da je u prvoj polovini ove godine došlo do smanjenja broja putnika za nepunih 20%. Otvaranjem nove zgrade bićemo spremni za prijem 1,5 miliona putnika na godišnjem nivou, a ta frekvencija sigurno obećava još bolje rezultate u budućnosti.”
U okviru Aerodroma Srbije se nalazi još nekoliko aerodroma?
“Tako je, Aerodromi Srbije je društvo, jedan krov ispod koga se nalazi nekoliko aerodroma. Pored “Konstantin Veliki” u Nišu, tu je “Morava” u Kraljevu, ali i “Rosulje” u Kruševcu, “Pranjani” kod Čačka i “Ponikve” u Užicu. Razvijamo i te aerodrome paralelno, u Kraljevu Aerodrom “Morava” ima trenutno letove do Istanbula, do Soluna, od 19. juna i do Tivta. U Kruševcu smo na Aerodromu “Rosulje” otvorili pistu za manje avione, na Aerodromu “Pranjani” smo otvorili memorijalni kompleks u znak sećanju na akciju Halijard. Tu je i Aerodrom “Ponikve” u Užicu koji ćemo tek razvijati. Spomenućemo i aerodrom u Trebinju. Očekuje nas puno razvojnim projekata na pomenutim aerodromima. Sve je to na ponos građana Srbije i nastavićemo da razvijamo sve pomenute aerodrome, to je naša veza sa svetom, a i mogućnost da prezentujemo sve potencijale i lepote naše zemlje.”
Pretpostavljamo da se ovde priča u Nišu ne završava, verujemo da sa otvaranjem nove zgrade kreće nova decenija razvoja, šta su planovi za dalje?
“Znate kako, ja zaista imam dobar tim saradnika, fantastične ljude u upravi, tako da mi odmah nastavljamo dalje. Tačnije, uveliko radimo i na stvarima koje će se dešavati nakon otvaranja nove terminalne zgrade u Nišu. Mi ćemo vrlo brzo krenuti i sa realizacijom izgradnje još jedne terminalne zgrade na mestu postojeće, stare i ona će se u jednom trenutku spojiti sa novom.
Krećemo i u sanaciju poletno-sletne staze, proširićemo platforme i pristup platformi, radimo na pratećoj infrastrukturi, gradimo novi toranj, tu je rad na rulnoj stazi i izolovanim parking pozicijama, izgradnja zaštitnog pojasa, zatim izgradnja hangara za servis aviona. Da, čeka nas još puno posla, vredne i ogromne investicije. Želimo da ovaj aerodrom bude rame uz rame sa mnogo poznatijim i da opravda ime koje nosi.”
1 komentar
Za 10 godina dobro se i razvio… svaki dan po jedna cigla da je stavljana do sada bi bio kao beogradski, ne zaboravimo to da nije vise u vlasnistvu nisa i da nikad nije bilo manje putnika nego zadnje godine