Početna » Reforma Gradske uprave: Formiraju se dve nove od 1. januara

Reforma Gradske uprave: Formiraju se dve nove od 1. januara

0

Na predlog Gradskog veća, Skupština grada uskoro će odlučivati o formiranju novih gradskih uprava koje će početi sa radom od 1. januara 2025. godine. Marina Janković, vršilac dužnosti načelnika Gradske uprave za organe grada i građansko stanje istakla je da će biti formirane dve nove: Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj i investicije i Gradska uprava za zajedničke poslove i informaciono-komunikacione tehnologije.

„Trenutno imamo šest gradskih uprava i Kancelariju za lokalni ekonomski razvoj. Od 1. januara imaćemo osam uprava, a ključne promene uključuju formiranje dve potpuno nove uprave“, rekla je Janković.

Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj i investicije preuzeće aktivnosti na unapređenju investicionog okruženja, praćenju i realizaciji projekata, kao i izradi ključnih dokumenata poput plana razvoja i programa lokalnog ekonomskog razvoja.

„Želimo da ova uprava postane centralno mesto podrške investitorima i razvoju grada“, dodala je.

Gradska uprava za zajedničke poslove i informaciono-komunikacione tehnologije objedinjavaće poslove tekućeg i redovnog održavanja, kao i sektor informacionih tehnologija, uključujući i nove izazove poput elektronske pisarnice.

„Cilj nam je da sve IT usluge, kao i klasična i elektronska pisarnica, budu objedinjeni na jednom mestu. To je značajan korak ka modernizaciji gradske uprave“, istakla je Janković.

Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj i investicije nastaje kao rezultat statusne promene dosadašnje Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj. Prema rečima Janković, ovo će omogućiti bolje upravljanje investicionim projektima i razvoj lokalne privrede.

Pored pomenutih, ubuduće će funkcionisati i sledeće uprave:

  • Gradska uprava za finansije i lokalne javne prihode – koja objedinjuje finansije, javne nabavke i lokalnu poresku administraciju.
  • Gradska uprava za planiranje i izgradnju – bivša uprava za građevinarstvo.
  • Gradska uprava za komunalne delatnosti, poslove inspekcije i komunalnu miliciju – sa proširenim fokusom na komunalni red.
  • Gradska uprava za socijalnu i porodičnu zaštitu, obrazovanje, kulturu i sport – koja pokriva društvene delatnosti.
  • Gradska uprava za imovinu, privredu i zaštitu životne sredine – zadržava ključne nadležnosti u ovoj oblasti.

Odluka o reorganizaciji biće doneta na predstojećoj sednici Skupštine grada, a primena počinje od 1. januara.

„Vršioce dužnosti načelnika imenovaće Gradsko veće, a javni konkursi za izbor načelnika biće raspisani u zakonskom roku. Za svako radno mesto biće potrebni odgovarajući fakultet, pet godina iskustva u struci i položen državni ispit.“

Janković je zaključila da će zaposleni nastaviti rad na dosadašnjim mestima dok se nova kadrovska rešenja ne usvoje.

„Iako su mogućnosti za nova zapošljavanja ograničene budžetskim okvirom, očekujemo da će usvojeni kadrovski plan omogućiti optimalno funkcionisanje svih uprava“, istakla je ona.

Cilj ove reorganizacije je bio da se objedinjavanjem i reorganizacijom poboljša kvalitet usluga, rečeno je na Gradskom veću.

Ostavite komentar

Glas juga je regionalni informativni portal koji se bavi svim aktuelnim vestima, ljudima i događajima, ali pre svega poštujući novinarski kodeks i principe koji neguju tačno, nepristrasno i objektivno novinarstvo.

Izbor urednika

Najnovije

Internet portal Glas Juga je javno internet glasilo registrovano u registru pod brojem IN001337.
Naš “glas” je i vaš glas.

Naš „glas“ je i vaš glas