Početna » Turistički radnici u Nišu: Jug Srbije gradi zajednički turistički identitet

Turistički radnici u Nišu: Jug Srbije gradi zajednički turistički identitet

0

Niš je bio domaćin skupu turističkih radnika sa juga Srbije, gde je kroz okrugli sto „Partnerstvom do promena – povezivanje turističkih resursa Južne Srbije i zajedničko pozicioniranje na tržištu” pokrenuta inicijativa za kreiranje jedinstvenog turističkog identiteta ovog dela zemlje.

Cilj okupljanja bio je da se razmotre načini na koje prirodne lepote, kulturno-istorijska baština i lokalne posebnosti mogu biti objedinjeni u snažniju i prepoznatljiviju turističku ponudu, koja bi jug Srbije bolje predstavila i na domaćem i na inostranom tržištu.

Direktor Turističke organizacije Niša, Goran Milosavljević, naglasio je da je reč o početnom sastanku iz kojeg bi trebalo da proistekne zajednički dokument – osnov za eventualno formiranje turističke regije ili destinacijske menadžment organizacije.

„Želimo da napravimo zajedničku izjavu koja bi mogla biti polazna tačka za buduću regionalnu saradnju. Već u kratkom roku možemo ostvariti konkretne rezultate, kao što su zajedničke turističke rute, brošure, internet prezentacije i promocije na inostranim tržištima”, rekao je Milosavljević.

Na skupu je učestvovalo oko 20 turističkih organizacija – od Knjaževca i Pirota, preko Prokuplja, pa sve do Vranja. Kao zajednički potencijal izdvojeni su planinski predeli Suve planine i Radana, doline Pčinje i Južne Morave, bogato kulturno nasleđe i gastronomska ponuda. Posebno se ističe značaj činjenice da će Leskovac 2026. godine biti Prestonica kulture, što može dodatno doprineti razvoju turizma u regionu.

Direktorka Turističke organizacije Leskovca, Dijana Ranđelović, istakla je da je taj grad mnogo više od brenda roštilja.


„Leskovac ima bogatu tradiciju, kulturno-istorijske znamenitosti i predivnu prirodu. Upravo to, uz titulu Prestonice kulture, može u velikoj meri unaprediti turističku ponudu čitavog juga Srbije”, poručila je Ranđelović.

Podršku je pružila i predstavnica Turističke organizacije Srbije, Danijela Veljković, naglašavajući da objedinjavanje resursa može doprineti jačanju ekonomije i razvoju turističke infrastrukture:


„Formiranje regionalne turističke organizacije može biti ključan korak ka jačanju potencijala juga Srbije i osnaživanju zajednice u celini.”

Šoruku saradnje uputio je i zamenik gradonačelnika Niša, Luka Gašević:


„Grad Niš će uvek podržavati ideje koje povezuju region. Samo zajedništvom možemo postati vidljiviji na evropskoj sceni. Kao najveći grad juga Srbije, Niš će uvek biti pokretač dobrih inicijativa.”

Ovim skupom otvoren je put ka čvršćem povezivanju turističkih organizacija, a zajednički cilj ostaje – da jug Srbije postane prepoznatljiva destinacija na turističkoj mapi Evrope.

Zapratite Glas Juga na Facebook-u i Instagram-u

Ostavite komentar

Glas juga je regionalni informativni portal koji se bavi svim aktuelnim vestima, ljudima i događajima, ali pre svega poštujući novinarski kodeks i principe koji neguju tačno, nepristrasno i objektivno novinarstvo.

Izbor urednika

Najnovije

Internet portal Glas Juga je javno internet glasilo registrovano u registru pod brojem IN001337.
Naš „glas“ je i vaš glas.

Naš „glas“ je i vaš glas