Univerziteti u Nišu, Novom Sadu, Kragujevcu i Novom Pazaru uvode higijenske uloške kao standard u ženskim toaletima, zahvaljujući donaciji brenda „Libresse“. Ova inicijativa, pod nazivom „Sve za jednu, jedna za sve“, pruža podršku desetinama hiljada studentkinja četiri najveća univerziteta centralne Srbije.
„Cilj je da ovim projektom obezbedimo barem godišnju zalihu uložaka za 50 fakulteta i blizu 50.000 studentkinja. Dugoročno nam je ideja da ova praksa zaživi na svim univerzitetima, fakultetima i u srednjim školama u Srbiji“, saopštili su organizatori kampanje koja nosi naziv „Sve za jednu, jedna za sve“.
Ova inicijativa, nazvana „Sve za jednu, jedna za sve“, predstavlja najmasovniju akciju protiv menstrualnog siromaštva u Srbiji do sada. Osim što pruža podršku studentkinjama, ovaj projekat doprinosi i osvešćivanju javnosti o problemu menstrualnog siromaštva.
„Ova akcija predstavlja korak ka eliminaciji stigme i tabua oko menstruacije. Oslanjajući se na podršku brenda ‘Libresse’, ohrabrujemo žene da se izbore protiv ovog problema i osiguraju da higijenski proizvodi budu dostupni svima“, istakla je Maša Bašić, predstavnica marketinga kompanije „Essity“.
Pored toga, kampanja „Sve za jednu, jedna za sve“ predstavlja i podršku studentkinjama koje se suočavaju s menstrualnim siromaštvom. Anketiranje studenata otkrilo je da su mnoge žene primorane na korišćenje alternativnih rešenja zbog nedostatka sredstava za kupovinu higijenskih proizvoda.
„Nadam se da će ova akcija osnažiti studentkinje da se ne osećaju izolovano zbog ovog problema. Učestvovanjem u ovoj inicijativi, šaljemo snažnu poruku podrške ženama u obrazovanju“, dodala je Anđela Durmišević, predstavnica studenata niškog Univerziteta.
Ova akcija počinje u Nišu, gradu gde će gotovo 13.000 studentkinja direktno osetiti podršku. Organizatori se nadaju da će ovaj projekat postati model za borbu protiv menstrualnog siromaštva u celoj Srbiji.