Na sednici Skupštine grada Niša, koja je ponovo završena posle ponoći, odbornici su više od dva sata raspravljali o izmenama i dopunama programa Direkcije za javni prevoz. Ključna tema bila je uvođenje novog sistema za prodaju i validaciju karata u gradskom prevozu, koji će stupiti na snagu 1. februara naredne godine.
U obrazloženju predloga navodi se da su, pored planiranih sredstava od 8.300.000 dinara za nabavku uređaja za očitavanje voznih isprava.
“Predviđena i dodatna sredstva za nabavku softverskog modula za izdavanje pretplatnih karata fizičkim i pravnim licima u iznosu od 23.400.000 dinara i uređaje za prodaju karata fizičkim i pravnim licima u iznosu od 5.000.000 dinara”, kazao je na Skuštini v.d. direktora JP “Direkcija za javni prevoz” Saša Novićević.
Sredstva su deo ispunjenja obaveza iz Ugovora o javno-privatnom partnerstvu, piše u obrazloženju odluke. Takođe, izvršeno je usklađivanje prihoda od legitimacija, opomena i doplatnih karata, kao i rashoda za režijski materijal, potrebnu opremu i pojedine troškove za zaposlene.
Gradski većnik Miloš Đorđević naglasio je važnost modernizacije sistema i istakao da će zahvaljujući novom sistemu usluga prevoza biti poboljšana, ali i postignute odrđene uštede.
“Prelazak na novi sistem validatora omogućiće uštedu od oko 11 miliona dinara mesečno, odnosno 132 miliona dinara godišnje. Građani će imati više opcija za kupovinu karata, uključujući elektronske kanale, što će smanjiti gužve i povećati efikasnost.”
Gradonačelnik Dragoslav Pavlović istakao je da je uvođenje novog sistema validacije veliki korak za grad.
“Ovo je važan iskorak u modernizaciji našeg gradskog prevoza. Sistem će doneti transparentnost, efikasnost i olakšati život građanima. Subvencionisanje prevoza za 100.000 ljudi, od kojih je 56.000 aktivnih korisnika, pokazuje koliko grad brine o svojim sugrađanima”, rekao je on odgovarajući na kritike opozicije da bi mogla još neka kategorija da bude oslobođenja plaćanja prevoza.
Opozicija: Kritika na račun upravljanja Direkcijom
Predstavnica opozicije Tamara Milenković Kerković iznela je niz primedbi na rad Direkcije za javni prevoz i ukazala na nedostatak transparentnosti.
“Novi sistem nije problem, ali nedovoljno transparentno upravljanje finansijama Direkcije jeste. Građani zaslužuju bolje i očekuju odgovornost u trošenju javnih sredstava.”
Takođe je naglasila da subvencije moraju biti pravedno raspoređene.
“Neophodno je obezbediti ravnomernu podršku svim kategorijama, posebno najugroženijima.”
Tokom rasprave, odbornik Dragan Milić osvrnuo se na aktuelnu krivičnu prijavu koju su radnici Direkcije podneli protiv gradonačelnika Dragoslava Pavlovića zbog imenovanja Saše Novićevića za vršioca dužnosti direktora Direkcije,jer kako navode ne ispunjava uslove zato što nije završio Saobraćajni fakultet, kako je to u Statutu preduzeća napisano.
“Nisam video objašnjenje o krivičnoj prijavi radnika. Da li je to podmetačina? Ako nije, o čemu se ovde radi?” pitao je Milić.
Međutim, predsednik Skupštine Igor Novaković prekinuo ga je uz obrazloženje da tema nije deo dnevnog reda i dodao:
“Ne postoji direktor u ovom gradu protiv kog nije podneta krivična prijava, i protiv vas su podnete krivične prijave”, obratio se Novaković Miliću.
Nakon toga i gradski većnik Miloš Đorđević je pročitao Statut preduzeća u kome piše da “direktor može biti sa Saobraćajnim fakultetom”, ali da to nije obavezujuće.
Prema planu Direkcije, novi sistem validacije karata biće u potpunosti operativan od 1. februara 2025. godine. Građani će biti pravovremeno obavešteni o svim promenama i načinima korišćenja usluga.