Prusutne su brojne predrasude u vezi sa menadžerskim poslom. Do nedavno se nije pričalo o menadžerima i o njihovoj ulozi u razvoju ugostiteljskog preduzeća, umanjivao se njihov značaj, smatralo se da je njihov posao jednostavan i nebitan. U nekim društvima se smatra da tim poslom može da se bavi bilo ko i da vam nije potrebno obrazovanje.
Kao mladi strukovni inžinjer menadžmenta imam potrebu da govorim o tome koliko je bitno za sam napredak i uspešno poslovanje jednog ugostiteljsko-uslužnog preduzeća imati dobru organizaciju, odnosno, koliko je zanimanje menadžera kompleksno i zahtevno.
Da bismo bolje razumeli značaj upravljanja u ugostiteljskom preduzeću, prvo treba da definišemo ulogu menadžera u ovom sektoru – to je osoba koja je zadužena za efikasno upravljanje svim aspektima samog objekta. U pitanju je širok spektar odgovornosti, uključujući upravljanje osobljem i budžetom, finansijsko planiranje, marketing, gostoprimstvo, rezervacije i održavanje objekta. Pozitivno iskustvo gostiju tokom boravka u ugostiteljskom objektu u kome se vodi računa o nabrojanim aspektim svakako je neizbežno.
Upravljanje ima ključan značaj u ugostiteljskom sektoru jer bez adekvatnog rukovodstva nema finansijske dobiti. Dobro rukovođenje podrazumeva finansijsko upravljanje, marketing i promociju, upravljanje osobljem, rezervacije i prijem gostiju, održavanje objekta i pravilnu usaglašenost sa zakonima i standardima.
Finansijsko upravljanje, efikasno budžetiranje i planiranje su ključni za održavanje profitabilnosti ugostiteljskog preduzeća.
Marketing i promocija su jako važni elementi uspeha u ugostiteljstvu. Kreiranje marketinške strategije, sprovođenje onlajn i oflajn promocija, kao i briga o reputaciji i ocenama gostiju, igraju presudnu ulogu u privlačenju i zadržavanju gostiju.
Operativno upravljanje obuhvata širok spektar aktivnosti, uključujući vođenje svakodnevnih operacija u hotelu, praćenje kvaliteta usluge i efikasno rešavanje kriznih situacija i problema.
Gostoprimstvo i zadovoljstvo gostiju su suštinski elementi uspešnog poslovanja u ugostiteljstvu jer se odnosi na način na koji osoblje brine o gostima. Osnovne karakteristike kulture gostoprimstva podrazumevaju prijatno i ljubazno osoblje, brzu i efikasna uslugu kao i personalizovana uslugu, posvećenost detaljima, rešavanje problema sa osmehom i praćenje zadovoljsta gostiju.
Kvalitet usluge je od suštinskog značaja za uspeh ugostiteljskog objekta. Menadžer mora da obezbedi da svi aspekti usluge, uključujući higijenu, udobnost, hranu i gostoprimstvo budu na najvišem nivou kako bi privukli i zadržali goste a to svakako nije ni jednostavan niti nebitan posao u bilo kom ugostiteljskom preduzeću.