Ministarka za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Jelena Žarić Kovačević, danas je posetila jedinstveno upravno mesto u zgradi Gradske uprave Niša, koje je Ministarstvo podržalo sa pet miliona dinara. Ova moderna usluga omogućava građanima pristup svim administrativnim uslugama na jednom mestu, a ministarka je naglasila značaj toga da lokalne samouprave budu efikasan i pristupačan servis građana.
Tom prilikom, ministarka je promovisala novu uslugu dostupnu na Portalu eUprava, naglasivši važnost digitalizacije javnih usluga.
„Građanima smo omogućili da potpuno elektronski komuniciraju sa državom, podnose zahteve, prate stanje predmeta, i dobijaju obaveštenja putem mejla ili SMS poruke“, izjavila je Žarić Kovačević.
Poseban akcenat stavljen je na činjenicu da građani više ne moraju da znaju koji organ je nadležan ili koji obrazac im je potreban – sve se može rešiti online, jednostavnom pretragom ključnih reči na Portalu eUprava. Prema njenim rečima, trenutno je dostupno oko 2.000 različitih postupaka, a rešenja stižu direktno u eSanduče korisnika.
Razgovori o budućim projektima za Niš
Na sastanku sa gradonačelnikom Niša, ministarka je razgovarala o daljem razvoju elektronske uprave i saradnji sa okolnim opštinama. Ministarstvo pomaže u uspostavljanju međuopštinske saradnje između Niša i Gadžinog Hana, s ciljem otvaranja zajedničke kancelarije ombudsmana.
Ministarka je podsetila i na nedavnu nagradu koju je Niš dobio za „efikasnost i delotvornost“ u upravljanju za 2023. godinu, ističući grad kao primer dobre prakse u digitalizaciji javnih usluga.
„Kampanja ‘Država na dugme’ je poziv svim građanima da se registruju na Portalu eUprava i postanu eGrađani. Ova platforma omogućava pristup uslugama 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, bez čekanja u redovima“. rekla je Žarić Kovačević i dodala da trenutno više od 2,2 miliona građana Srbije koristi ovu uslugu.
Projekat jedinstvenih upravnih mesta, u koji je Ministarstvo uložilo 435 miliona dinara, trenutno funkcioniše u 55 opština, a do kraja godine planirano je otvaranje još 14 lokacija.
„Sistem eUprave će nastaviti da se unapređuje prema povratnim informacijama građana, kako bismo unapredili korisničko iskustvo i u potpunosti digitalizovali javnu upravu“, zaključila je ministarka.
„Građani su zadovoljno ovim vidom komunikacije sa Državnom upravom i siguran sam da ćemo u narednom periodu unapređivati usluge. Već sutra imamo otvaranje nove usluge, što znači da ćemo se svojski truditi da građanima, ne samo olakšamo, već i da unapredimo komunikacijom sa Gradom Nišom i sa Državnom upravom i lokalnom samoupravom“, poručio je gradonačelnik Niša Dragoslav Pavlović.
Oni su obišli i Srpsko-korejski informatičko-pristupni (SKIP) centar, gde se obavljaju besplatne obuke, od obuka za osnovce, pa do penzionera. Ministarstvo predlaže upravo taj prostor za obuku radnika gradske uprave i gradskih preduzeća i ustanova, kako bi što bolje obavljali svoj posao.
„SKIP je potpisao ugovore o saradnji sa deset fakulteta Univerziteta u Nišu i na taj način je studentima omogućena da dođu ovde, ne samo da uče i usavršavaju svoje znanje i stručne veštine, već da se nađu u ulozi predavaču ako su stručni u tim oblastima“, izjavila je Žarić Kovačević.
Kako su mlađe generacije navikle na računare, tako im učenje lakše ide uz računare.
„Mnogo volim kad se nastava održava ovako preko računara, jer to je sada moderniji i progresivniji način nastave. Pruža mnogo više različitih usluga, preko kojih mi možemo da učimo. Više privuče pažnje, generacije su vezane za digitalno, i ovako lakše pamte“, kaže Filip Stanković, učenik druge godine Gimnazije „Stevan Sremac“.
Vlada Republike Koreje je za otvaranje SKIP centra donirala 250.000 evra, a ministarka ističe da će razgovarati sa kolegama iz Koreje o nabavi nove opreme.
Godišnje u niškom SKIP centru održi se između 200 i 250 različitih događaja, od seminara do obuka sa školarce, penzionere i ostale građane.