U četvrtak, 7. novembra 2024. godine, u Maloj sali Narodnog kulturnog centra (NKC) održaće se projekcija najboljih filmova sa 13. ProFiFesta, međunarodnog festivala kratkometražnog filma koji je održan od 10. do 13. septembra u Prokuplju. Ulaz je slobodan, što predstavlja sjajnu priliku za sve ljubitelje filma da uživaju u raznovrsnim i kreativnim radovima mladih autora.
Među filmovima koji će biti prikazani je i “Eisentein and Calavera” rediteljke Alene Kulikove iz Rusije, koji traje 5 minuta. Ovaj kratki animirani film istražuje nedovršeni projekat Sergeja Ejzenštajna, “Da živi Meksiko”. Dok gleda filmske snimke, Ejzenštajn se suočava sa iznenadnim preokretom kada se njegov filmski lik pretvara u Kalaveru, koja krade i pokušava da uništi njegov film, pokrećući tako avanturu u kojoj Ejzenštajn kreće u potragu.
“Canon,” muzički mikro film švedskog autora Michaela Hudsona, donosi priču o dečaku koji sanja da postane bokserski šampion u virtuelnoj stvarnosti, a sve to u samo dva minuta. “Loop,” španski film Pabla Polledrija, traje 8 minuta i oslikava društvo u kojem se svaki čovek suočava sa monotonijom ponavljanja istih radnji iznova i iznova.
U filmu “Daybreak” iranskog reditelja Yaser Yarija, koji traje 4 minuta, pratimo prvi radni dan forenzičarke koja se suočava sa izazovima utvrđivanja zdravstvenog i psihičkog stanja zatvorenika. “Roberto” Carmen Cordoba Gonzales iz Španije, u trajanju od 10 minuta, govori o ljubavi koja ne prolazi kroz vreme, kada se Roberto, nakon 15 godina, suočava sa svojom komšinicom koja se i dalje stidi svog tela.
Film “Očevina” Stefana Tomića iz Bosne i Hercegovine, koji traje 16 minuta i u kojem igraju Radoje Čupić, Danilo Kerkez i Slađana Zrnić, istražuje emotivan susret oca i sina nakon dvadeset godina tišine, dok “Franceska” Albeta Canoa iz Španije parodira naučnika Viktora koji pokušava da oživi svoju voljenu Frančesku, sa neuspešnim rezultatom.
Na kraju, film “Šta će selo reć” hrvatskog reditelja Karla Gagulića donosi duhovit prikaz krhkosti ljubavnih veza suočenih s primitivizmom, ističući slabosti u naizgled srećnim vezama kroz uobičajene porodične situacije.