Početna » Novi sistem zbunio putnike: Kako funkcioniše novi sistem validacije karata u Nišu? Svi odgovori na vaša pitanja [VIDEO]

Novi sistem zbunio putnike: Kako funkcioniše novi sistem validacije karata u Nišu? Svi odgovori na vaša pitanja [VIDEO]

0

Novi sistem za validaciju karata u javnom prevozu stupio je na snagu 1. februara, a njegov početak izazvao je brojne reakcije putnika. V.d. direktora Direkcije za javni prevoz Saša Novićević, istakao je važnost uvođenja elektronske validacije karata i ponovo detaljno objasnio način funkcionisanja sistema.

„Po ugovoru o javno-privatnom partnerstvu, od 1. februara bili smo obavezni da uvedemo validatore i da kupovina i registracija karata budu mogući putem elektronskog sistema. To znači da putnici sada imaju četiri tipa karata“, rekao je Novićević.

Jedna od opcija je papirna karta koja se može kupiti na tri prodajna mesta Direkcije: u centru grada na Trgu kralja Milana, u Turističkom info centru i na Prigradskoj stanici. Pored toga, karte su dostupne i na eksternim prodajnim mestima, koja se svakodnevno ažuriraju. Trenutno, menjačnica „Evro 5“ pokriva 19 lokacija, dok se o dodatnim mestima prodaje pregovara sa „Niš Ekspresom“ i drugim distributerima.

Druga opcija je kupovina putem beskontaktne „NiCard“ kartice, koja košta 500 dinara i važi pet godina.

„Korisnici ovu karticu mogu kupiti na svim prodajnim mestima, bilo da su u pitanju eksterna ili interna prodajna mreža. Nakon kupovine, karticu dopunjuju sa iznosom od 200, 500 ili 1000 dinara i prilikom ulaska u autobus prislone je uz validator“, objašnjava Novićević.

Jedno od čestih pitanja putnika odnosi se na potrebu odjavljivanja kartice pri izlasku iz autobusa. Novićević je pojasnio da se ovim postupkom prate frekvencije ulazaka i izlazaka putnika, kao i da je neophodan za one koji putuju kroz više zona kako bi im bio naplaćen tačan iznos karte.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Glas Juga (@glas_juga)

Treći način kupovine je preko mobilne aplikacije „NiCard“.

„Putnici mogu kupiti kartu unapred, generisati QR kod i skenirati ga prilikom ulaska u autobus. Kod ove opcije nije potrebno odjavljivanje pri izlasku, jer sistem automatski prepoznaje zonu za koju je karta kupljena“, rekao je Novićević.

Mesečna karta, kao četvrti vid plaćanja, može se izraditi isključivo u prostorijama Direkcije, traje pet godina i dopunjuje se na prodajnim mestima. Takođe, od 1. februara uvedena je i dnevna karta koja košta 250 dinara i važi za neograničen broj vožnji tokom jednog dana.

Cena karata na eksternim prodajnim mestima biće uvećana za 5 ili 10 dinara, što predstavlja proviziju prodavaca, dok će na internim mestima cena ostati nepromenjena.

„Oni koji ne žele da plate proviziju mogu karte kupiti na naša tri zvanična prodajna mesta“, naglasio je Novićević.

 

Govoreći o kupovini karata kod vozača, Novićević je istakao da je njihova cena viša kako bi se destimulisala kupovina na ovaj način, što bi smanjilo zadržavanje autobusa na stanicama.

„Naša analiza iz 2019. godine pokazala je da vozač na jednoj liniji može prodati najviše 7 do 10 karata, što znači da bi veći obim prodaje izazvao zastoje u saobraćaju“, rekao je Novićević.

Na kraju, Novićević je istakao da će kontrolori tokom narednih dana raditi na edukaciji putnika kako bi se svi prilagodili novom sistemu.

„Ne želimo da ijedan korisnik bude oštećen. Ukoliko neko ima problema, može se obratiti našoj službi za reklamacije kako bismo odmah reagovali i otklonili eventualne greške“, zaključio je Novićević.

 

Ostavite komentar

Glas juga je regionalni informativni portal koji se bavi svim aktuelnim vestima, ljudima i događajima, ali pre svega poštujući novinarski kodeks i principe koji neguju tačno, nepristrasno i objektivno novinarstvo.

Izbor urednika

Najnovije

Internet portal Glas Juga je javno internet glasilo registrovano u registru pod brojem IN001337.
Naš „glas“ je i vaš glas.

Naš „glas“ je i vaš glas