Početna » Od tradicije do digitalnog crteža: Izložba „Strukture“ u Oficirskom domu

Od tradicije do digitalnog crteža: Izložba „Strukture“ u Oficirskom domu

0

U Oficirskom domu u Nišu u utorak 1. decembra u 13 časova, biće otvorena izložba  Niški crtež 2024. Ova tradicionalna izložba, koja je posvećena crtežu kao samostalnoj likovnoj disciplini, održava se po jubilarni trideseti put, okupljajući umetnike iz Niša i cele Srbije pod tematskim okvirom – Strukture.

„Prva izložba Niškog crteža priređena je davne 1991. godine u Paviljonu niške Tvrđave. Tokom prvih šest godina, manifestacija je bila posvećena isključivo lokalnim umetnicima. Na prelasku u novi milenijum, izložba dobija konkursni karakter i širi se na umetnike iz cele zemlje, postajući prestižni godišnji događaj. Ovogodišnja manifestacija beleži čak 94 prijavljena umetnika, od kojih je stručni žiri za izlaganje odabrao radove 51 autora“, saopštila je Galerija savemene likovne umetnosti.

Inspirisana latinskim pojmom struete (rasporediti, sazdati), tema Strukture otvara vrata širokoj interpretaciji. Od klasičnih figurativnih prikaza do apstraktnih i digitalnih izraza, umetnici se bave različitim dimenzijama – biološkim, društvenim, političkim i estetskim strukturama.

Izložba predstavlja evoluciju crteža kao medija, prilagođavajući se savremenim tehnologijama. Klasične tehnike poput ugljena i grafitne olovke nalaze se rame uz rame sa digitalnim crtežima, pružajući publici priliku da sagleda mnoštvo pristupa i stilova.

Među učesnicima su Milica Antonijević, Jelena Aranđelović, Miljana Dimitrijević i Ana Cvejić, koji ostaju dosledni klasičnim tehnikama. Jelena Trajković Popivoda crtež uzdiže na viši nivo, posmatrajući ga kao igru kroz višeslojne kompozicije. Prirodni fenomeni dominiraju delima Biljane Vuković, Tatjane Marticki i Đure Radonjića, dok Jelena Šalinić Terzić monumentalnim slojevitim namazima ističe snagu prirode.

Geometrijske forme istražuju Vesna Zarev i Stevan Kitić, dok umetnici poput Tijane Miljković i Dejana Ristića koriste digitalne tehnike za kreiranje modernih vizija. Emocije savremenog čoveka obrađuju Nikola Milanov i Anđela Mujčić, dok Bratislav Bašić kroz motive kulturne baštine evocira prošlost. Tamara Pešić crtež transformiše u upozorenje na anksioznost modernog društva.

Raznorodnost stilova i tehnika ovogodišnje izložbe oslikava složenost savremenog umetničkog izraza. Pored klasičnih tehnika, prisutni su kolaži, perforacije papira, pa čak i crteži transponovani u skulpturalne forme. Ovi radovi ukazuju na duboke slojeve ljudskog postojanja, od prvobitnih crteža u pećinama Altamire do refleksije o savremenom čoveku, koji balansira između globalizacije i borbe za identitet.

Galerija savremene likovne umetnosti Niš, koja je organizator ove manifestacije, neguje tradiciju dužu od tri decenije. Zahvaljujući autentičnim doprinosima umetnika, Niški crtež iz godine u godinu ostavlja neizbrisiv trag u umetnosti, čuvajući identitet i specifičnost crteža kao medija u svetu koji se neprekidno menja.

 

Ostavite komentar

Glas juga je regionalni informativni portal koji se bavi svim aktuelnim vestima, ljudima i događajima, ali pre svega poštujući novinarski kodeks i principe koji neguju tačno, nepristrasno i objektivno novinarstvo.

Izbor urednika

Najnovije

Internet portal Glas Juga je javno internet glasilo registrovano u registru pod brojem IN001337.
Naš „glas“ je i vaš glas.

Naš „glas“ je i vaš glas