Učenici i nastavnici Trgovinske škole iz Niša bili su deo zanimljivog međunarodnog projekta Erazmus+ „Jake žene će izgraditi budućnost“ čiji je koordinator srednja škola Liceo Scientifico Statale “M. Guerrisi” iz Ćitanove, Italija. Uz Nišlije, partneri u projektu su bili i iz srednje škole Birey Anadilu Lisesi iz Istanbula, Turska. Cilj ovog projekta je podizanje svesti o oblicima diskriminacije žena, promovisanje slike žena kao ravnopravnih partnera s muškarcima kroz razvijanje konkretnih programa na lokalnom nivou gde bi mlade žene mogle da prijave uznemiravanje i zatraže pomoć, kazali su u ovoj niškoj školi Glasu juga.
Tim Trgovinske škole sačinjavao je oko 25 učenika kojima će ovo iskustvo ostati nezaboravno. Kažu da su naučili puno o ulozi žena, te da ih je saradnja sa učenicima iz Italije i Turske obogatila, jer su uz znanje, stekli prijatelje iz drugih zemalja i kultura. Dodaju da je projekat bio zahtevan, jer su ga činile tri transnacionalne mobilnosti u kojima je učestvovalo po šest učenika (tri momka i tri devojke) iz svake škole sa svojim nastavnicima.
“Prva mobilnost nastavnika i učenika održana je krajem maja u Italiji, sa temom “Uloge žena – prošlost i sadašnjost”. Trebalo je pripremiti video i PowerPoint prezentacije o poznatim ženama iz prošlosti i sadašnjosti, istražujući kako se na žene gleda u svakoj od kultura, što je značilo studiozno proučavanje ove teme. Tokom posete Italiji, đaci su se upoznali sa lokalnom kulturom i istorijskim mestima poput Regio Kalabrije, Šile, Tropee i San Đorđia”, navode.
Početkom septembra odvijao se drugi deo mobilnosti, a domaćin učenicima i nastavnicima iz Italije i Turske bila je Trgovinska škola. Tema kojom su se bavili bila je “Moćne ženske figure – primeri vodećih ženskih figura u različitim oblastima”.
“Učenici su predstavili važne ženske ličnosti iz nauke, biznisa, politike, kulture i sporta. Nišlije su organizovale konferenciju, na kojoj su učestvovale uspešne žene predstavljajući svoja postignuča ali i izazove na koje su nailazile, samo zato što su žene. Vreme između sesija niški domaćini su iskoristili da goste upoznaju sa brojim lokalnim istorijskim, kulturnim i prirodnim bogatstvima svoga kraja”, objašnjavaju u Trgovinskoj školi.
Treća mobilnost, bila je u Turskoj, sredinom oktobra, fokusirala se na temu “Ženska prava – nacionalni i međunarodni zakoni, pioniri ženskih prava”. Zadatak je bio da timovi prezentuju pionire ženskih prava u svojim zemljama. Poseta Turskoj obuhvatila je obilazak Aja Sofije, Plave Džamije, Topkapi palate, Dolmabahče palate i drugih znamenitosti. O uspešnosti ovog dela mobilnosti govori i zbirka pesama koju su sačinili učesnici (i nastavnici i đaci) i koja uskoro treba da bude objavljena. Pesme su angažovane i pisane na zadate teme.
Projekat je završen kroz analizu uloge žena u različitim kulturama, crpeći inspiraciju iz likova velikih žena iz prošlosti i sadašnjosti. Učenici i nastavnici Trgovinske škole iz Niša aktivno doprinose postizanju ciljeva projekta “Jake žene će izgraditi budućnost”, svakodnevno, radeći na sebi, primenjujući ono što su naučili.
Ovaj projekat ne samo da obogaćuje školsko iskustvo, već i doprinosi formiranju generacija koje će graditi inkluzivnije društvo u kojem će se ceniti vrednosti i postignuća pojedinca bez obzira na rodni i polni identitet. Društvo humanih, jednom rečju, bolji svet. A veliku ulogu imaju baš ovakvi projekti koji služe približavanju naroda različitih kultura i religija oko zajedničkih tema.