Noćni market na pijaci „Krive livade“ u Nišu, koji okuplja stotine posetilaca i izlagača, zapravo organizuje privatna firma, dok JKP „Tržnica“ plaća 200.000 dinara po događaju iz svog budžeta. Ugovorom je predviđeno da niško komunalno preduzeće obezbedi 133 tezge i kompletnu infrastrukturu, dok Design studio print iz Gadžinog Hana samostalno određuje cene zakupa.
U odgovoru na pitanja o organizaciji Noćnog marketa u Nišu i saradnji sa privatnom agencijom „Design studio Naissus print“, iz JKP „Tržnica“ Niš ističu da osnovni cilj ove manifestacije nije zarada, već promocija pijačne delatnosti, uključivanje mladih u kupovinu na pijaci, afirmacija malih proizvođača i humanitarni karakter događaja.
„Nakon više obavljenih konsultacija JKP ‘Tržnica’ Niš prvi put u 2024. godini organizovala je Noćni market na pijaci ‘Krive livade’ u Nišu. Osnovni cilj organizacije manifestacije nije zarada, već promocija pijačne delatnosti, prisustvo većeg broja mladih koji se snabdevaju na pijaci, afirmacija izlagača i humanitarni karakter, što je u potpunosti postignuto“, navode iz ovog javnog preduzeća.
Kako pojašnjavaju, tokom svake manifestacije obezbeđen je određeni broj tezgi bez naknade, koje su date školskim zadrugama iz Sićeva i Gabrovca, organizaciji NURDOR, dok je deo prihoda doniran Dečijoj hirurškoj klinici u Nišu u vidu bolničkih posteljina.
Organizacija Noćnog marketa podrazumevala je, kako navode, fizičko-tehničko obezbeđenje, ozvučenje, priključke za električnu energiju na svim tezgama, reklamu, sponzore, čišćenje prostora, kao i angažovanje zakupaca specijalizovanih za lokalnu gastronomiju, rukotvorine i suvenire.
„JKP ‘Tržnica’ Niš nema iskustvo u organizacijama ove vrste, niti raspolaže resursima za to. Kada bi preduzeće potpuno samostalno organizovalo ovakvu manifestaciju, svi navedeni troškovi bili bi mnogo veći. Kontaktirajući agencije iz Beograda i Novog Sada koje se bave organizovanjem manifestacija ove vrste, saznali smo da se cene ovih usluga kreću oko 400.000 dinara, zbog čega je cena agencije ‘Design studio Naissus print’ bila prihvatljiva“, navodi se u odgovoru.
Iz „Tržnice“ ističu da je manifestaciju ovog proleća posetilo oko 7.000 ljudi, uglavnom mlađe populacije, što je dodatna potvrda da su ovakvi događaji korisni za popularizaciju pijačne ponude.
„Ova manifestacija imala je za cilj da izlagači koji su privukli pažnju posetilaca, specifičnošću svojih proizvoda, postanu naši redovni zakupci. Upravo je ovo manifestacija koja je izazvala veliku pažnju u Gradu Nišu i o kojoj se govori u superlativu“, dodaju iz ovog preduzeća.
Kako ističu, nakon samo dva održana Noćna marketa – u avgustu i decembru 2024. godine – za treći po redu Noćni market, održan u aprilu 2025. godine, prijavilo se preko 100 izlagača više nego što je bilo mesta, što će, kako navode, omogućiti da se naredni marketi finansiraju bez učešća JKP „Tržnica“ iz budžeta.
„To će izvesno uticati na povećanje zakupnine koju naplaćuje agencija u svojstvu suorganizatora neposredno od zakupaca, usled čega JKP ‘Tržnica’ Niš neće morati da novčanim sredstvima učestvuje u organizaciji manifestacije, već će to biti samo promocija pijačne delatnosti i mogućnost za ostvarivanje prihoda izvan redovnog radnog vremena pijace, a sve saglasno pozitivnim zakonskim aktima koje donosi lokalna samouprava“, navodi se u odgovoru.
Kada je reč o zaradi, u „Tržnici“ tvrde da prihodi ne dolaze isključivo iz zakupa tezgi koje agencija plaća po ugovoru, već i iz dodatnih tezgi robnog tipa koje preduzeće od decembra 2024. godine izdaje neposredno, bez posredovanja suorganizatora.
„Naknada koju je na ime zakupa platio suorganizator JKP „Tržnica“ Niš nije jedina zarada koju preduzeće prilikom organizacije manifestacije ostvaruje jer, počev od Noćnog bazara u decembru 2024. godine, za vreme manifestacije JKP ‘Tržnica’ Niš može izdavati neposredno (bez učešća suorganizatora) i tezge robnog tipa, što za preduzeće predstavlja dodatnu zaradu, a nakon što je Gradsko veće Grada Niša dalo saglasnost na ovakvu odluku o naknadi“, zaključili su u Tržnici.