Miloš Cvetković, umetnički direktor Akademskog pozorišta Studentskog kulturnog centra u Nišu, nedavno je primio specijalno priznanje u okviru prestižne nagrade „Svetislav Milić – mladima od srca“. Ova nagrada priznaje Cvetkovićev izuzetan doprinos pozorišnom životu Niša i njegovom neprekidnom zalaganju za mlade talente.
Ipak, iako je priznanje došlo kao potvrda njegovog uspešnog rada, Cvetković je u svom govoru više govorio o životnim izazovima, greškama i važnosti zahvalnosti prema onima koji nas podržavaju, nego o samom priznanju. Cvetković je podelio sa prisutnima svoja razmišljanja o tome šta znači biti lider i umetnik, kao i o tome kako se nositi s nesavršenostima.
“Ova godina je bila poprilično turbulentna i, paradoksalno, donela mi je jednu određenu vrstu mira. Verovatno je to tako, kada teška vremena rađaju jake ljude, a jaki ljudi stvaraju dobro vreme… Uvek je ta sprega, iako čini se da je nekako diametralna, paradoksalna.”
Kaže i da je obaveza vezana za ovu nagradu u njemu probudila nešto paradoksalno, a to je da je počeo da razmišlja isključivo o stvarima koje nije dobro uradio. Žan Pol Sartr je u uslovima filozofske drame pokušavao da dokaže da ne postoji apsolutno dobro i da ne postoji apsolutno zlo. I, naravno, uslov je u tome što ne postoje.
„Nismo uvek dobri. Nismo. I ti trenuci kada nismo dobri, najčešće se odnose na naše najbliže i porodicu, ljude koji nas najbolje poznaju. Nekako je taj prag poštovanja najlakše preći tamo“, istakao je.
Cvetkovića je izrazio zahvalnost prema najbližima, i osvrnuo na podršku koju je imao u trenucima kada nije bio najbolja verzija sebe.
“Stoga me je ova nagrada podstakla da se zahvalim svojim najbližima što su me podneli u trenucima kada nisam bio dobar i da im se izvinim, a ponajviše svojoj majci. Greške će uvek biti. Na nama je da ih bude što manje. To je, po mom mišljenju, glavni zadatak”, naglasio je Cvetković.
Ova nagrada, kako je sam rekao, posvećena je njegovom dedi Čedi, i odražava njegovu posvećenost, kako umetničkom stvaralaštvu, tako i životnim vrednostima.